Fastigheten och området

Bostadsrättsföreningen består av fastigheterna Berghällen 1, Stenpartiet 1 och 2. Gatuadresser är Vetterslundsgatan 2–36, 40–86. Husen är byggda 1965 och har 319 lägenheter.

Brf Vetterslund ligger inte långt från centrala Västerås, cirka 2,5 km. I närheten finns grönområden med bra promenad/joggingstigar. Bra cykelvägar gör att det går snabbt och enkelt att förflytta sig mellan stadens olika områden. Till centrum tar det cirka 10 minuter med cykel och till fots tar det cirka 25-30 minuter.

Alldeles i närheten ligger matvaruaffären Coop Xtra Stengatan. Postfilialer finns hos Ica i Råby Centrum och Ica Supermarket i Pettersbergs Centrum samt Coop Konsum Oxbacken. Obemannad paketutlämning finns i Coop Xtra Stengatan, i Ica Supermarket Pettersbergs Centrum, vid korsningen Pettersbergsgatan och Grottvägen, Narvavägen 74 och Karlavagnsgatan 4.

I området finns en stor lekpark som kommunen ansvarar för. Föreningens barn har lekmöjlighet på respektive gård samt i en liten gungpark i närheten av gård 2. Förskola finns i närområdet. Det är heller inte långt till låg- och högstadieskolor.

Buss nr 3 stannar på Råbyleden. Buss nr 14 har hållplatser på Vetterslundsgatan.