Frågor och svar från informationsmötet med Tele2 – 2025-08-20
Vad händer den 1 september, hur gör man?
Ett kort avbrott på bredbandet vid själva omkopplingen från Telenor till Tele2’s utrustning.
Man behöver dock byta och flytta över kablarna till Tele2’s router
Samt returnera Telenors router.(se nedan)
Jag har fått en router, har jag rätt?
Vi har bredband från nätverksuttaget i hallen.
Har du fått en router med antennkontakt (modell C2) behöver du ringa Tele2 kundtjänst och byta.
När kommer nya routern från Tele2?
Nya routern kommer ca. 1 vecka innan 1 september.
Kan man använda egen router?
Ja. Men behöver ändå kontakta Tele2’s kundtjänst för att registrera och starta upp sitt abonnemang.
Vilken hastighet på bredbandet får vi?
Nedströmshastighet: 250, Uppströmshastighet: 250
Trådlös WiFi-router ingår
Uppgraderingsrabatt 350 kr/mån
Hur gör man med Tele2’s utrustning vid ägarbyte av lägenhet?
Säljaren behöver ringa in och säga upp avtalet med Tele2 minst 1mån innan.
För att få retur fraktsedel för Tele2′ utrustning.
Nya ägaren behöver kontakta Tele2’s kundtjänst för att registrera och starta upp sitt abonnemang.
Varför behöver vi ringa och säga upp Tv 8 favoriter?
I gruppavtalen från 1 September ingår Tv Bas.
Varför behöver vi ringa Tele2 igen och beställa bredband?
Varje lägenhetsinnehavare behöver kontakta Tele2’s kundtjänst för att registrera och starta upp sitt abonnemang.
Ring till Tele2 på 0775-17 17 20 senast en vecka innan Tele2 tar över nätet.
Öppettider vardagar 08:00-19:00 och lördag 09:00-15:00.
I samtalet uppger du personuppgifter, adress, föredragen mejladress,
lägenhetsnummer samt vilken förening det gäller.
Vilka tv-kanaler får vi nu med Tv bas?
SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10, Kanal 11, TV12, TLC, Kunskapskanalen, SVT Barn, SVT24, Axess TV, ATG Live, Godare, National Geographic,
Tvodster
I Tv-bas ingår även:
Tele2-play se tv via app/apple-tv/chromecast på två enheter. https://www.tele2play.se/
Tv-hub https://www.tele2.se/tv/utrustning/tv-hub-2
Uppgraderingsrabatt på 80kr/mån om man vill ha ett större tv-abonnemang.
Hur flyttar man sitt fasta telefon nummer?
Man kan ringa till kundtjänst 90 222 (från mobil 021-90 222) och beställa nummer flytt.
Alternativt fylla i bifogad fullmakt som följer med routern.
Telefoni Bas.
Ingår men behöver beställas hos Tele2.
Abbonemangsavgiften ingår i gruppavatalet, men däremot debiteras samtal som man ringer.
Till fast telefon: (priser som gäller nu 250820)
0,39 kr/min
Till mobil:
1,69 kr/min
Öppningsavgift:
0,99 kr
Går även att beställa tjänsten Telefoni Max med flatrate, till en fast kostnad.
Fråga hos kundtjänst.
Vad gör vi av Telenors utrustning.
Telenor ska skicka ut fraktsedlar med posten för retur av deras utrustning.
Har du inte fått något brev kan man själv kontakta Telenors kundtjänst 020-222 222
Kontakta Tele2.
Tele2s kundservice på 90 222 (från mobil 021-90 222).
Öppettider vardagar 08:00-19:00 och lördag 09:00-15:00.