Om föreningen

Brf Vetterslund ligger vackert belägen i stadsdelen Vetterslund i Västerås. Här kan du som boende i föreningen eller utomstående lära känna vår bostads­rätts­förening. Här finner du fakta, bilder, ritningar och annan information. Det mesta som rör föreningen kommer att presenteras här på webbplatsen.

Föreningen är en privat bostadsrättsförening, vilket bland annat innebär att föreningen äger lägenheterna medan bostadsrättshavaren äger rätten att bo i sin lägenhet. Föreningen tillhör ingen bostadsorganisation utan fastighetsförvaltning och ekonomisk förvaltning upphandlas av styrelsen. För närvarande ansvarar Riksbyggen för teknisk förvaltning/städning och ekonomiska förvaltning samt lägenhetsförteckningen.

Den hyra som medlemmen betalar varje månad kallas avgift och ska täcka de utgifter föreningen har för kapital och driftskostnader. Det finns inget vinstintresse i föreningens ekonomi. Månadsavgiften fastställs av styrelsen i samband med budgetarbetet under senhösten.

Förutom vanliga parkeringsplatser där parkeringstillstånd krävs finns parkeringsplatser med eluttag samt ett begränsat antal garageplatser, kösystem tillämpas. Kontakta expeditionen om ni vill ställa er i kö.

Läs mer om expeditionens öppettider.